Friday, February 24, 2012

Happy 2nd Anniversary !!!

Hey bloggers! I was chatting with a friend of mine and he challenged me to speak/write only proper english from now on since I'm in Britain. At first, I thought "that's quite impossible, dude" but then I just realized I really need to improve my english and this challenge is a substancial help to this end. 
  So I said ...
Thus bloggers, from now on, you'll read only english posts by me. I promess to give my best, even if it means double checking before posting anything.  Yet, it's possible that you guys (probably way better english speakers than me) find some 'bugs'. PLEAASEE, whenever you find them, do not punish me, just let me know. I'll be very grateful.
To finish, I just wanted to congratulate you for taking part of another Mk anniversary!!! HAPPY BIRTHDAY TO US, bloggers!!!!




"MK" is still beating after two years! That's amazing! O.O

I've noticed on a lot of blogs that things seem to fizzle out around two or so years after beginning, and the writing is discontinued. With our blog, I'm feeling as good about it as when we started in 2010, in fact, even better! I suspect we're a little off the online beaten path, but indications are that there's sufficient interest still. I don't get a lot of feedback, but enough to assure me that the blog is worthwhile to folks. So, onward and upward into the third year! Many thanks to all of you who have vocalized your support!



LOVE AND THANKS, 

Tommy ;)



"In truth, our inner sensitivity is grounded in a caring heart, or the good heart, as the Tibetans say...This inner essence is our gift to one another."

 "Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Thursday, February 23, 2012

So you think you can dance? PROVE IT !



“Life may not be the party we hoped for, but while we're here we should dance."










P.S. E foi deste modo que passei o meu dia: a cantar, a dançar, a saltar ... Enfim, a celebrar algo que nem eu mesma sei. Para terminar queria apenas partilhar o link de um blog que tenho acompanhado já há algum tempo e que é portador de textos lindíssimos.Vale mesmo a pena ver, vejam: http://cinzadamente.blogspot.com/
E por fim e não menos importante, THANK YOU SO MUCH BLOGGERS! Já ultrapassámos as 8000 visitas ;)

Love,
Tommy :)

 "Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Wednesday, February 22, 2012

O fim da estrada não dita o fim



Vais-me lembrando que a felicidade sempre existe e que a saudade é um acréscimo do amor. 
Vale a pena não desistir. Dos nossos sonhos, do amor, da esperança, da coragem, da sobrevivência, da persistência. Vale a pena não desistir, voltar a tentar, cair mas seguir em frente para levantar. Vale a pena não desistir como eu não desisti de mim, de ti e do nosso amor que parecia impossível pela distância das árvores que se impõem entre nós. 
Ensinaste-me que o amor é tudo de nós quando nós próprios somos de alguém. Que o amor é tudo de nós quando o nosso corpo tem a forma de alguém, quando os nossos lábios reagem como a forma de alguém, quando o nosso próprio nome balança nas letras de um outro alguém. 
Vale a pena não desisitir quando se encontra uma pele que cabe no nosso corpo.
Vale a pena não desisitir quando se encontra um sorriso que perfaz os meus sonhos. 
Vale a pena não desisitir quando se encontra o limbo e a razão para ser feliz. A razão para encontrar o que o amor nos trás e o motivo para agarrar o que a felicidade nos deixa. 
Vale a pena não desisitir quando se veste alguém tão loucamente enamorado e apaixonado e desenfreadamente amado. 
Vale a pena não desisitir quando se acha que é amor. Gostar como não se gosta de mais ninguém. Acariciar como  não se acaricia mais ninguém. Balançar como não se balança com mais ninguém.
Vale a pena não desisitir quando se acha que é amor o que se sente. Querer como não se quer mais ninguém. Abraçar como não abraça mais ninguém. Sentir como não sente mais ninguém. 
Eu acho que te amo. Que te consumo e te respiro, te desejo e vivo-te dentro de mim. Como não sei fazê-lo com mais ninguém. Como não quero fazê-lo com mais ninguém.E, por isso, acho que gosto de ti e que isto é amor. Que gostar assim tanto de alguém como eu gosto de ti só pode ser amor. É que o mundo impõe tantas regras ao verbo amar que ás vezes tenho medo que o meu amor se torne promíscuo e vulgar. Que às vezes tenho medo que o mundo destrua o seu significado e por isso te digo, baixinho, para estares bem atento “Acho que gosto de ti. Acho que te amo. Acho que isto tudo é amor.” Sem te maçar mais hoje, acho que os meus olhos são teus e tudo o que reage dentro de mim tem a tua poção. Eu acho que o teu sorriso também é meu. Que o teu coração também sorri por mim. Eu acho que te amo. Lá no fundo tenho a certeza. E por isso te digo, baixinho, para entrar no coração “Acho que gosto de ti. Acho que te amo. Acho que isto tudo é amor.” 



"Porque a vida segue. Mas o que foi bonito fica com toda a força. Mesmo que a gente tente apagar com outras coisas bonitas ou leves, certos momentos nem o tempo apaga. E a gente lembra. E já não dói mais. Mas dá saudade. Uma saudade que faz os olhos brilharem por alguns segundos e um sorriso escapar volta e meia, quando a cabeça insiste em trazer a tona, o que o coração vive tentando deixar pra trás."




 "Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Definir o indefinível . . . ♥


Não me sei separar de ti. Por mais que as areias e os ventos colham tempestades não sei, e não sei como haveria de saber, separar-me de ti. Deparar-me sem ti, agora, mas contigo. Como nós e o nosso amor e os nossos corações com alma. Como nós e os nossos olhos e as nossas mãos que se ligam sem ser preciso chamar. O meu repouso quando o mundo é agressivo demais e o meu refúgio quando fujo da realidade que aperta a verdade dos meus dias. Acho que, por seres isso e muito mais, aprendi a viver sendo aquilo que também és. E, por isso, acho impossível separar-me de ti ou de qualquer coisa que contenha o teu sorriso ou a tua voz ou o teu toque ou o teu coração. Não sei como definir o meu amor por ti... Coisa tão alta, tão viva, tão intensa, tão grata, tão cheia de força e de vontade... Não sei como definir o meu mundo sem ti. Tão escuro e sem cor, tão pequeno e vazio. Acho que vou sempre preferir assim: sentir o teu amor e amar-te ainda mais. Em conclusão, borboleta da minhas asas, não sei, não saberei, nem quero saber como é separar-me de ti. Vives em mim e és o meu coração algo que, de certeza, nunca terá remoção.. Amo-te mamã :')


Hey bloggers! Pois bem, há algum tempo que não escrevo/partilho aqui no Mk. Confesso, não é por falta de inspiração ou por mera preguiça. Não o fiz até então por querer preservar uma antiga promessa que vos fiz. De que deixaria de escrever posts deprimentes, que não demonstrem a beleza e singulariadade dos dias que compõem a minha vida. 
Contudo, hoje é um dia muiito especial. Talvez o dia mais especial do ano inteiro. E talvez ainda mais mais especial este ano. Quero com isto dizer que jamais poderia deixar de partilhar esta minha imensa alegria e simultaneamente tristeza por viver este dia, onde estou hoje.
Hoje é o aniversário da minha mamã. Faz 42 aninhos de muita batalha pelo bem querer dos seus filhotes. É novinha ainda, a minha mamã. Tem muitos anos para frente. Anos de felicidades constantes e de obstáculos esporádicos. 
Escrever sobre a nossa mãe é complicado e as palavras nunca chegam para demonstrar a magnitude do nosso amor. É a minha alma, a minha maior benção. A heroína dos meus dias, da minha história. A fonte infinita de amor, carinho, segurança e dinheiro. É o alicerce. É a única pessoa a que a palavra 'Obrigado' se ajusta. O máximo que lhe posso dizer é 'Obrigado' e soa tão pouco. Uma palavra cansada e usada pelo passar dos anos, é o máximo que lhe posso oferecer hoje. O que é um obrigado comparado com a maginitude do esforço, dedicação, abdicação e amor soberbo que ela me tem oferecido ao longos anos? Nada é, e é tudo o que lhe posso oferecer. 
A minha mãe mostrou-me que códigos sociais são hipócrisia e que amar e cuidar do próximo não é uma opção mas a obrigação de qualquer ser humano digno. Mostrou-me que querer algo, é querer batalhar para obtê-lo. Mostrou-me que saber cozinhar é uma atitude e que assim que eu quisesse, aprenderia. Ensinou-me tanta coisa e tão pouco consegui ensinar-lhe. 
Hoje, bloggers, quero partilhar a minha alegria por saber que Deus gosta tanto de mim, ao ponto de reservar a melhor mãe para mim (sem querer menosprezar as vossas, of course!). 
Neste dia tãoo incrivelmente especial em que a vida quis que apenas a minha alma estivesse contigo, quero desejar-te muiitas felicidades e muiiitos anos a espalhar esta alegria e beleza que tão características tuas, mamã. 
Love you mom. Ontem, hoje e sempre!
Tommy :') 

P.S. Tenho de confessar que não gosto muiito desta última foto. A minha cara está particularmente gorda, pá variar. Mas foi uma foto que tirei com a minha mamã, é de valor. Btw, foi tirada no verão passado. ;)

"Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Friday, February 10, 2012

Valentine's Day vs. Foreveralone Day . . .


Um dos dias que eu detestava mais antigamente era o dia dos namorados.  Sempre fui um pouco radical e  incompreensível no que toca a este dia. Demasiado até, caramba. Mas alguma coisa mudou desde então. Não, não passei a amar o dia dos namorados muito menos a foleirice e piroseira envolta e a necessidade exagerada de celebração. Percebi apenas que muitas de nós precisamos do empurrão deste dia, único por ano, para comemorarmos a felicidade de termos alguém ao nosso lado de valor inquestionável. 
É um pretexto para os senhores oferecerem flores às suas senhoras. É um pretexto para as senhoras vestirem-se elegantemente e se sentirem mais belas do que nunca. É um pretexto para que o casal possa desfrutar de um jantar agradável e romântico sem fazer as ditas contas à vida. É um pretexto para se fazer surpresas e escrever aqueles bilhetinhos com aparência tão infantil, que nos impressionam tanto. É um pretexto para relembrar os melhores e piores momentos passados um com outro intocáveis pelo tempo.
E para quem está solteiro e não só, é acima de tudo um pretexto para se compreender que não é uma tragédia grega estar-se sozinho. E que a surpresa mais inesperada pode estar ao virar de uma porta. E que pode ser, quem sabe, para o ano, que se convertam à lamechice do valentine's day :)


Sobre a pele que há em mim, Tu não sabes nada.


Love, 
Tommy!


 "Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Thursday, February 9, 2012

30 Things to Stop Doing to Yourself

As Maria Robinson once said, “Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.”  Nothing could be closer to the truth.  But before you can begin this process of transformation you have to stop doing the things that have been holding you back. The truth is, bloggers, leaving potugal, this way is killing me softly. But a man's got to do, what a man's got to do and this is my new beggining. 


" Here are some ideas to get you started:
  1. Stop spending time with the wrong people. – Life is too short to spend time with people who suck the happiness out of you.  If someone wants you in their life, they’ll make room for you.  You shouldn’t have to fight for a spot.  Never, ever insist yourself to someone who continuously overlooks your worth.  And remember, it’s not the people that stand by your side when you’re at your best, but the ones who stand beside you when you’re at your worst that are your true friends.
  2. Stop running from your problems. – Face them head on.  No, it won’t be easy.  There is no person in the world capable of flawlessly handling every punch thrown at them.  We aren’t supposed to be able to instantly solve problems.  That’s not how we’re made.  In fact, we’re made to get upset, sad, hurt, stumble and fall.  Because that’s the whole purpose of living – to face problems, learn, adapt, and solve them over the course of time.  This is what ultimately molds us into the person we become.
  3. Stop lying to yourself. – You can lie to anyone else in the world, but you can’t lie to yourself.  Our lives improve only when we take chances, and the first and most difficult chance we can take is to be honest with ourselves.  
  4. Stop putting your own needs on the back burner. – The most painful thing is losing yourself in the process of loving someone too much, and forgetting that you are special too.  Yes, help others; but help yourself too.  If there was ever a moment to follow your passion and do something that matters to you, that moment is now.
  5. Stop trying to be someone you’re not. – One of the greatest challenges in life is being yourself in a world that’s trying to make you like everyone else.  Someone will always be prettier, someone will always be smarter, someone will always be younger, but they will never be you.  Don’t change so people will like you.  Be yourself and the right people will love the real you.
  6. Stop trying to hold onto the past. – You can’t start the next chapter of your life if you keep re-reading your last one.
  7. Stop being scared to make a mistake. – Doing something and getting it wrong is at least ten times more productive than doing nothing.  Every success has a trail of failures behind it, and every failure is leading towards success.  You end up regretting the things you did NOT do far more than the things you did.
  8. Stop berating yourself for old mistakes. – We may love the wrong person and cry about the wrong things, but no matter how things go wrong, one thing is for sure, mistakes help us find the person and things that are right for us.  We all make mistakes, have struggles, and even regret things in our past.  But you are not your mistakes, you are not your struggles, and you are here NOW with the power to shape your day and your future.  Every single thing that has ever happened in your life is preparing you for a moment that is yet to come.
  9. Stop trying to buy happiness. – Many of the things we desire are expensive.  But the truth is, the things that really satisfy us are totally free – love, laughter and working on our passions.
  10. Stop exclusively looking to others for happiness. – If you’re not happy with who you are on the inside, you won’t be happy in a long-term relationship with anyone else either.  You have to create stability in your own life first before you can share it with someone else.  
  11. Stop being idle. – Don’t think too much or you’ll create a problem that wasn’t even there in the first place.  Evaluate situations and take decisive action.  You cannot change what you refuse to confront.  Making progress involves risk.  Period!  You can’t make it to second base with your foot on first.
  12. Stop thinking you’re not ready. – Nobody ever feels 100% ready when an opportunity arises.  Because most great opportunities in life force us to grow beyond our comfort zones, which means we won’t feel totally comfortable at first.
  13. Stop getting involved in relationships for the wrong reasons. – Relationships must be chosen wisely.  It’s better to be alone than to be in bad company.  There’s no need to rush.  If something is meant to be, it will happen – in the right time, with the right person, and for the best reason. Fall in love when you’re ready, not when you’re lonely.
  14. Stop rejecting new relationships just because old ones didn’t work. – In life you’ll realize that there is a purpose for everyone you meet.  Some will test you, some will use you and some will teach you.  But most importantly, some will bring out the best in you.
  15. Stop trying to compete against everyone else. – Don’t worry about what others are doing better than you.  Concentrate on beating your own records every day.  Success is a battle between YOU and YOURSELF only.
  16. Stop being jealous of others. – Jealousy is the art of counting someone else’s blessings instead of your own.  Ask yourself this:  “What’s something I have that everyone wants?”
  17. Stop complaining and feeling sorry for yourself. – Life’s curveballs are thrown for a reason – to shift your path in a direction that is meant for you.  You may not see or understand everything the moment it happens, and it may be tough.  But reflect back on those negative curveballs thrown at you in the past.  You’ll often see that eventually they led you to a better place, person, state of mind, or situation.  So smile!  Let everyone know that today you are a lot stronger than you were yesterday, and you will be.
  18. Stop holding grudges. – Don’t live your life with hate in your heart.  You will end up hurting yourself more than the people you hate.  Forgiveness is not saying, “What you did to me is okay.”  It is saying, “I’m not going to let what you did to me ruin my happiness forever.”  Forgiveness is the answer… let go, find peace, liberate yourself!  And remember, forgiveness is not just for other people, it’s for you too.  If you must, forgive yourself, move on and try to do better next time.
  19. Stop letting others bring you down to their level. – Refuse to lower your standards to accommodate those who refuse to raise theirs.
  20. Stop wasting time explaining yourself to others. – Your friends don’t need it and your enemies won’t believe it anyway.  Just do what you know in your heart is right.
  21. Stop doing the same things over and over without taking a break. – The time to take a deep breath is when you don’t have time for it.  If you keep doing what you’re doing, you’ll keep getting what you’re getting.  Sometimes you need to distance yourself to see things clearly.
  22. Stop overlooking the beauty of small moments. – Enjoy the little things, because one day you may look back and discover they were the big things.  The best portion of your life will be the small, nameless moments you spend smiling with someone who matters to you.
  23. Stop trying to make things perfect. – The real world doesn’t reward perfectionists, it rewards people who get things done.  
  24. Stop following the path of least resistance. – Life is not easy, especially when you plan on achieving something worthwhile.  Don’t take the easy way out.  Do something extraordinary.
  25. Stop acting like everything is fine if it isn’t. – It’s okay to fall apart for a little while.  You don’t always have to pretend to be strong, and there is no need to constantly prove that everything is going well.  You shouldn’t be concerned with what other people are thinking either – cry if you need to – it’s healthy to shed your tears.  The sooner you do, the sooner you will be able to smile again.
  26. Stop blaming others for your troubles. – The extent to which you can achieve your dreams depends on the extent to which you take responsibility for your life.  When you blame others for what you’re going through, you deny responsibility – you give others power over that part of your life.
  27. Stop trying to be everything to everyone. – Doing so is impossible, and trying will only burn you out.  But making one person smile CAN change the world.  Maybe not the whole world, but their world.  So narrow your focus.
  28. Stop worrying so much. – Worry will not strip tomorrow of its burdens, it will strip today of its joy.  One way to check if something is worth mulling over is to ask yourself this question: “Will this matter in one year’s time?  Three years?  Five years?”  If not, then it’s not worth worrying about.
  29. Stop focusing on what you don’t want to happen. – Focus on what you do want to happen.  Positive thinking is at the forefront of every great success story.  If you awake every morning with the thought that something wonderful will happen in your life today, and you pay close attention, you’ll often find that you’re right.
  30. Stop being ungrateful. – No matter how good or bad you have it, wake up each day thankful for your life.  Someone somewhere else is desperately fighting for theirs.  Instead of thinking about what you’re missing, try thinking about what you have that everyone else is missing."

 "Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Thursday, February 2, 2012

Adventures in British-land -- > CHECKED!!!

Well bloggers... Os objectivos que me trouxeram a Inglaterra foram amplamente cumpridos. Amanhã estou de volta a terras lusitanas para estar com os meus eternos camaradas. Bem, já sentia algumas saudades do meu país e estou bastante feliz por regressar.
De facto, o primeiro capítulo desta aventura acabou, mas felizmente não se trata do fim. E se for um fim, é somente o fim do começo.
Este meu regresso a Portugal, como sabem, é apenas para anular, fechar, concluir, seja o que for o que estiver em 'stand-by' em Portugal. Ainda não sei quanto tempo irei ficar em Portugal, vai depender de muitos factores. A minha ideia inicial seria de um mês, para dar tempo de fazer tudo e me despedir dignamente dos meus amigos mas hoje recebi uma chamada que não esperava. O instituto de Inglês onde me matriculei para me preparar para o IELTS e para a uni, vai começar o "segundo" ano lectivo de aulas (1º ano lectivo: SET - JAN; 2º ano lectivo: FEV - JUN) a partir de amanhã já (yeah, right! Great timing :/). Perguntei se era possível começar um pouco mais tarde, disseram-me que iam falar com os professores or something, e depois comunicavam. So ... wish me luck, bloggers! Não tenho paciência nem vida para ficar até Setembro à espera disso. Seria mais um ano lectivo perdido (Bem que este ano lectivo não foi perdido. Antes um investimento =D)
Face a estes acontecimento não sei se irei ficar um mês, porque não me quero atrasar, muito menos perder um ano. Talvez fique três ou até mesmo duas semanas em Portugal, je ne sais pas -.-'.
Damn! Está a passar-se tudo tão rapidamente, quase que perco o controlo. As aulas a começarem já amanhã. O meu trabalho em Março. Uma velocidade alucinante. Enfim ... C'est la vie. C'est ma vie!





so, wish me luck!

always yours,

Tommy :)

P.S. just a few songs I love :p

"Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado

Wednesday, February 1, 2012

Ready to move on! (Time waits for no man)


Bloggers, é uma nova vida que se advinha para mim. Custa-me ter de vivê-la sem objectos, pessoas e lugares que até então eram cruciais para mim. Contudo, não podia estar mais agradecida por esta oportunidade e vou aceitá-la de braços abertos. De facto, nunca sabemos o que o futuro nos reserva mas podemos potenciá-lo com as nossas escolhas do presente. 

Tenham a ousadia de viver pelo menos um dos vossos sonhos. Pode ser que valha a pena ou não, mas só se saberão se os viverem (It sounds a bit clichebut it is still true.).

keep calm and enjoy ... LIFE! 

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.
Alice Morse Earle


Sometimes we've no choice but to walk away, away ...

always yours, 
Tommy :)

"Façam o Favor de Ser Felizes"- Raul Solnado